Reisverslagen

Studiereis Zakynthos

Op zondag 19 mei mocht ik, Floor, deelnemen aan de eerste studiereis van By June. Dit in samenwerking met Corendon en Sunnycars.

Dag 1

Vroeg uit de veren want om 07:05u vertrok onze vlucht naar Zakynthos. Bij aankomst haalden we de huurauto’s op en reden we naar het overnachtingshotel Pelagos Blue Zante. Na het afdalen van een avontuurlijke weg kwamen we aan bij het hotel. Daar werden we hartelijk ontvangen door de eigenaren en kregen we een korte rondleiding. Er zijn twee zwembaden en een barretje aanwezig. Alle appartementen hebben een prachtig uitzicht over de Ionische zee.

Na ons opgefrist te hebben gingen we heerlijk lunchen bij een Griekse Taverne: Griekse salade, Tzatziki en Gyros in overvloed! Er stond vandaag één hotelbezoek op de planning: Liuba Houses. Hier verblijf je in één van de zeven vakantiehuisjes die verspreid staan in een prachtige mediterrane tuin. Ideaal voor strandliefhebbers want op ongeveer 15 minuten lopen ligt Gerakas Beach. Ook hier hebben we een kijkje genomen. Vervolgens zijn we teruggekeerd naar ons hotel en hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. Deze eerste ‘werkdag’ hebben we afgesloten met een diner bij het overnachtingshotel.

Dag 2

Na een heerlijk vers ontbijt zijn we het binnenland ingereden en hebben we Giannoullis Villa’s bezocht. Hier staan drie vrijstaande vakantiehuizen tussen de groene wijngaarden, ideaal voor degene die opzoek zijn naar complete rust maar toch alle gemakken van thuis voorzien wil hebben.

Vervolgens hebben we Ionian Escape Villa’s bezocht. Ook deze (luxe) villa’s met privé zwembad liggen tussen de wijngaarden én olijfgaarden en zijn van alle gemakken voorzien.

Door naar een erg leuke activiteit deze middag: naar het Callinico Winery Museum. We kregen uitleg over de geschiedenis, een tour door de werkplaats en museum. We sloten natuurlijk af met een wijnproeverij.

We vervolgden onze route en na een korte tussenstop voor een koffietje reden we door naar Paliokaliva Village. Deze traditionele villa’s zijn voorzien van het comfort van nu. Gelegen op een heuvel rondom een prachtige tuin met een rustige ligging maar op slechts loopafstand van het centrum van Tsilivi.

Hotel Porta del Mar stond vandaag als laatste hotelbezoek op de planning. Persoonlijk was dit mijn favoriet, mede door het kleine baaitje met privéstrand maar ook door de mooie opzetting én de lieve gastfamilie met hun lieve viervoeter.

Om 14:00u werden we in Zakynthos stad verwacht bij restaurant Alektor  voor een gezamenlijke lunch. De rest van de middag hadden we ter vrije besteding, met een klein groepje hebben we een korte wandeling gemaakt door Zakynthos stad en zijn daarna teruggekeerd naar het hotel om lekker aan het zwembad te liggen met een verfrissende Mythos in de hand. We sloten deze mooie dag af met een buffetdiner bij het Zante Sun Hotel in Agios Sostis gevolgd door een lekkere cocktail in de Skyfall Bar.

Dag 3

Vandaag stond op de planning hetgeen waar ik me het meest op verheugde deze studiereis: een boottocht. Na weer een heerlijk ontbijt bij ons appartement vertrokken vanuit de haven van Agios Sostis en spotte we na slechts vijf minuten al een schildpad. We voeren langs de adembenemende kust van het zuidelijke gedeelte van Zakynthos en maakte een tussenstop bij “Turtle Island” Marathonísi waar sommige, waaronder ikzelf een verfrissende duik hebben genomen.

Eenmaal terug in de baai hebben we de auto gepakt naar Kalamaki, waar we bij het Kalamaki Beach Hotel hebben geluncht. Na de lunch zijn we de bergen ingereden om het Aresti Mountain Resort te bezoeken. Op dit prachtige landgoed staan vier traditionele villa’s met allemaal een eigen, interessante stijl. Het wordt gerund door de Stamiris-familie, die hun eigen organische wijn en olijfolie produceert. Bij aankomst staat er dan ook een welkomstmandje klaar, gevuld met onder andere een fles wijn. In de omgeving vind je Port Limnionas, één van de mooiste baaien aan de westkust van het eiland. En op een paar minuten rijden ligt het pittoreske dorpje Agion Leon.

Aansluitend bezochten we het Olive Press Museum waar we een mini tour kregen en alle producten konden bekijken, opsmeren, ruiken en proeven. Voor het museum stond een olijfboom die circa 1500 jaar oud was, ook erg indrukwekkend om te zien!

We sloten de laatste dag van deze bijzondere studiereis af bij Aquila Villa’s, bestaand uit twee gloednieuwe villa’s mét privé zwembad in een rustige en groene omgeving. Terwijl we deze bezochten moesten we een beetje onze fantasie gebruiken omdat ze nog bezig waren met de afwerking van de villa’s. Gelukkig konden we allemaal zien dat dit prachtige, luxe en moderne villa’s worden waar je met je gezin heerlijk in alle rust kunt genieten van quality time met elkaar.
Deze laatste avond hebben we heerlijk gegeten bij restaurant Andalis. Een chique restaurant aan de kust nabij Argassi, zeker een aanrader!

Dag 4

Na het laatste ontbijtje met het adembenemende uitzicht was het tijd om de huurauto’s in te leveren en de vlucht naar Amsterdam (met tussenlanding op Preveza) te pakken. We stegen om 12:05u op en landde rond 15:30u in Nederland. Ik kijk terug op een leuke en leerzame studiereis!

Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.

Zie wat jouw voordeel is!